שיפוץ גינה

על מה לשים דגש בזמן שיפוץ הגינה?

מעוניינים לחדש ולשפץ את הגינה שלכם אבל לא כל כך יודעים איפה להתחיל? נכון, שיפוץ גינה הוא דבר רציני שיכול לבלבל, ויש הרבה שאולי יבחרו לוותר על הרעיון, אבל לא אתם! כי אתם ברי מזל שנחשפים לטיפים מנצחים בעניין. מוכנים? באנו לשפץ:

תכנון קודם לכל

לפי חוות הדעת של המומחים מאתר הראשון בגינון הדבר הראשון שמתחילים עימו את מלאכת השיפוץ הוא תכנון. תכנון חכם ויעיל יכול לחסוך לכם טעויות או בלת"מים בדרך, כסף, זמן ומאמץ מיותר. לכן, לפני שאתם מתפזרים עם רעיונות שונים ומגוונים, היעזרו באנשי מקצוע שבקיאים בנושא ובאדריכלות נוף בפרט. עברו על התוכניות המוצעות והקדישו לכך זמן. אפשר לעשות זאת עצמאית, אבל באמת שחבל על בזבוז האנרגיה, הכסף והזמן. רצוי שתערכו תכנון בדרך מקצועית ומסודרת בליווי של איש מקצוע.

בחרו באנשים מנוסים ומקצועיים

תמיד אפשר לעשות פעולות באופן עצמאי ולשפר את מצב הגינה שלכם בעצמכם. יחד עם זאת, ההמלצה שלנו היא להיעזר באנשי מקצוע נכונים שזהו שטח בקיאותם. עשו סקר שוק ואתרו את האנשים המתאימים שידעו לתכנן, לשפץ ולעצב את גינתכם נאמנה עד לתוצאה הרצויה.

השוו הצעות מחיר

כמו בכל תחום, גם בדבר שיפוץ הגינה נושא המחירים והעלויות הוא לא דבר של מה בכך. טווח המחירים מושפע מכמה פרמטרים שונים, כמו רמת מורכבות העבודה, גודל שטח הגינה, בחירה בדשא סינטטי או לאו, כמות אנשי המקצוע המעורבים בשיפוץ, סוג הצמחייה, בחירה במערכת השקיה, שימוש בחומרים וציוד כבד וכמות שעות העבודה. ההמלצה שלנו היא לבדוק כמה אנשים מקצוע שונים ולברר מה טווח המחירים שלהם. שוני בהצעות מחיר יכול לנבוע מהבדלים ברמות המוניטין והניסיון, יכולות מקצועיות, אזורי עבודה וכדומה. חשוב לשים לב, באם מוצעות לכן הצעות מחיר בעלות נמוכה במיוחד, שהדבר לא מעיד על איכות עבודה נמוכה בהתאם. בירור מקדים יסייע לכם להבין את מנעד המחירים המקובל ולהימנע מהפתעות בדרך.

כמה נקודות חשובות לסיום

מה כדאי לשתול אחרי השיפוץ?

הצמחים שישתלו לאחר השיפוץ יבחרו לאחר בחינה של מיקום הגינה, תקציב, מערכת ההשקיה האוטומטית, ההתאמה למבנה וכמות האור שיש בגינה. כדאי להיעזר בגנן מקצועי שמתמחה בנושא ובסוגי צמחים במיוחד.

כדאי להוסיף דשא סינטטי?

בחירה בדשא סינטטי לרוב לא תאכזב אתכם. הוא אינו מצריך תחזוקה רבה ושומר על מראה אחיד, נקי וירוק בכל מזג אויר.

האם שיפוץ תורם לעלייה של שווי הנכס?

בהחלט. שיפוץ גינה תורם רבות להעלאת הערך של הנכס בעיני רוכשים אפשריים. כמו כן, גינה יפה ומושקעת תשדר איכות ויוקרה, מה שיסייע לכם כמעט תמיד למכור את הנכס בדרך קלה ומהירה.

לסיכום,

שיפוץ גינה הוא פרויקט לכל דבר ועניין. לכן, חשוב שתתכננו את חזונכם מראש, הסכימו להיעזר באנשי מקצוע נכונים, הקדישו תקציב מתאים ובמקביל עשו סקר שוק ואספו כמה הצעות מחיר. שיפוץ נכון יסתיים בגינה מושקעת ויפה.